TAG Heuer, Çin’in Mars Araştırma Programı’nın zaman sponsoru olarak uzay araştırmalarına tarihi bir adım atıyor. TAG Heuer CEO’su ve markalaşma sihirbazı Jean-Claude Biver, Çin Ulusal Uzay İdaresi yetkilileri ve bilim adamları ile Çin’in ilk Mars gezgininin açılışının kutladığı Pekin’de bu bilgiyi tüm kamuoyuna açıkladı. Bu programa sponsor olan TAG Heuer, planlanan 2020 Çin Mars görevi için özel bir TAG Heuer kronometresini hazırlayacak.
Üç yıl sonra gerçekleşmesi planlanan bu proje için iş birliği söylentileri çok önceden beridir konuşuluyor olsa da en net açıklama bu kutlamada yapıldı. Bu proje başarılı olursa TAG Heuer, Mars’a giden ilk saati üretmiş firma özelliğine sahip olacak. Markanın pazarlama görselleri, uzaya gidecek model için Heuer 01’i gösteriyor olsa da hangi modelin yolculuğa gideceği henüz belli değil. Yaklaşık 4 yıl gibi bir süresi olan proje için nasıl bir saat kullanılacağı ve hangi fonksiyonların olup olmayacağını konuşmak için henüz çok erken.
Pekin’deki etkinlikte Bay Biver, ceket koluna 1962 yılında astronot John Glenn’in uzay ceketi üzerine taktığı Heuer kronometresinin bir kopyasını, TAG Heuer’in ve uzay geçmişini hatırlatmak için taktı. 1962 yılında Frendship 7 isimli gemi ile uzaya çıkan Glenn, kolunda Heuer saati takmaktaydı. Glenn yörüngedeki ilk Amerikan ve uzaya çıkan beşinci kişi olarak tarihe geçti.
Çin’in ilk Mars programı, Çin’in Ay Keşif Programının başarısı üzerine, gezgin aracının yörüngede gezinmesini, iniş ve gezegende gezinmeyi içermektedir. Mars, yeryüzünden 400 milyon kilometre uzaktadır ve gezicinin uzaktan kumandası için bu mesafenin gerektirdiği daha yüksek veri iletim hızlarının yanı sıra, tozlu atmosfer yüzünden gezegene nispeten düşük düzeyde güneş ışığının gelmesi nedeniyle geziciyi hareket ettirecek üniteyi güçlendirecek enerji üretimi şu an en büyük teknik zorluk olarak gösterilmektedir. Çin daha önce 2040 ile 2060 yılları arasında yapılması beklenen Mars’taki nihai bir insanlı görev misyonuna dair planları da gerçekleştirmeyi umduklarını belirtti.
Uzay programın ismi ve logosu için bir yarışma düzenleneceği belirtildi. Henüz kayıt işlemleri ve kuralların belirlenmediğini ama en kısa zamanda bu konuda bilgi yayınlanacağı bilgisi etkinlikte duyuruldu.
Uzay yolculukları insanlık için oldukça önemli olmasının yanı sıra saat markaları için rekabetçi bir ortam haline gelmektedir. TAG Heuer CEO’su Biver’in stratejik ortaklıklar konusunda engin tecrübesi kendini bu alanda da göstermektedir. Yaşanan bu gelişmeler elbette bizler için büyük heyecan yaratmaktadır, gelecekte neler olacağını ve programda kullanılacak modeli merakla beklemekteyiz.